journal description
Jurnal Al Hikmah: Indonesian Journal of Early Childhood Islamic Education (IJECIE) is a scientific periodic journal managed and published by the Early Childhood Islamic Education Study Program (PIAUD) of the Islamic Religious Institute (IAI) Al Hikmah Tuban, in collaboration with the Indonesian Raudlatul Athfal Teacher Education Study Program Association (PPS-PGRA). This journal specializes in the study of early childhood Islamic education.
Focus and Scope
Al-Hikmah: Indonesian Journal of Early Childhood Islamic Education (IJECIE) invites scholars, researchers, and students to contribute the result of their studies and researches in the areas related to Islamic Early Childhood Education, Nurturing, and Parenting which covers textual and fieldwork investigation with various perspectives of Education, psychology, Religious, Education, Child Development, and Early Childhood Curriculum.
Journal title | Al Hikmah: Indonesian Journal of Early Childhood Islamic Education |
Subject | Early Childhood Education, Pendidikan Anak Usia Dini |
Language | English (preferred), Indonesia |
ISSN | 2550-1100 (online) |
Frequency | 2 issues per year |
DOI | Prefix 10.35896/IJECIE by Crossref |
Acreditation | SINTA 3, SK Nomor : 79/E/KPT/2023 , 11th May 2023 |
Editor-in-chief | Nurul Novitasari |
Publisher | Program Studi Pendidikan Islam Anak Usia Dini, IAI Al Hikmah Tuban |
latest articles
PERAN IBU DALAM PENERAPAN MORAL PADA ANAK USIA DINI DI TK YLPI MARPOYAN
Raihana R., Bueraheng S.
PENGARUH KEGIATAN BERMAIN PERAN RUMAH BALOK TERHADAP KECERDASAN INTERPERSONAL PADA ANAK
Dyah Purwani R., Sekar Kusuma W., Primashanti Koesmadi D.
PENGGUNAAN PERMAINAN MAZE MAGNET UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN PEMECAHAN MASALAH ANAK USAI 5-6 TAHUN
Ramawati M., Komalasari D.
PENERAPAN PERMAINAN MODIFIKASI ENGKLEK UNTUK MENINGKATKAN KEMAMPUAN MOTORIK KASAR PADA ANAK
Turrahmah M., Simatupang N.
PERENCANAAN METODE PEMBELAJARAN REGGIO EMILIA DALAM MEMBENTUK KREATIVITAS ANAK USIA DINI
Hasanah L., Aristy Intan F., Hayati F., Saputri N., Amalia Hediyanti S.
ANALISIS KEMAMPUAN MENGENAL HURUF PADA ANAK USIA 6 TAHUN MENGGUNAKAN PAPAN MAGNET
Isnaini I., Sukmawati N.
TINGKAT KEPERCAYAAN DIRI DAN KEMAMPUAN GURU DALAM MENGAJARKAN MATEMATIKA AWAL ANAK USIA 4 – 6 TAHUN
Herlina H., Sulistyaningtyas R.
PENERAPAN METODE OUTDOOR LEARNING UNTUK MENINGKATKAN MOTIVASI BELAJAR DI RA
' H., Novitasari N., Rahman T. A.
STIMULASI KEMAMPUAN BERBICARA MELALUI MEDIA WAYANG KARDUS PADA ANAK USIA 5-6 TAHUN
Hesti Kusmawarni D., Puji Astuti F., Laely K., Edwin Sulistyaningtyas R.
HUBUNGAN ANTARA AKTIVITAS PENGGUNAAN MEDIA PAPAN FLANEL DENGAN KEMAMPUAN MENGENAL ANGKA PADA ANAK USIA DINI
Nursihah A., Mangkuwibawa H., Fauziah D.