Dunn, Opal. (1983). Beginning English with young children. London: Macmillan.
Freudenstein, Reinhold. (1991). “Issues and problems in primary education.” Kennedy, Chris, Jennifer Jarvis. Ideas and issues in primary ELT. Walton on Thames: Nelson.
Fromkin, V., Rodman, R., & Hyams, N. (1990). An Introduction to Language. New York: Avon Books
Gunawan, Veronica., Yuline., Halida. Peningkatan Kemampuan Pengucapan Bahasa Inggris Melalui Metode Bernyanyi Pada Anak Usia 5 – 6 Tahun. PG PAUD FKIP Universitas Tanjungpura, Pontianak.
Hidayati, Niswatin Nurul. (2017). Meningkatkan Kosakata Bahasa Inggris Anak Usia Dini dengan Kartu Bergambar. Al Hikmah Indonesian Journal of Early Childhood Islamic Education Volume I Nomor 1, 2017.
Knichalova, Alice. (2011). Phonetic Aspects in Teacin Enlis to Youn Learners. Bacelor Thesis. Masaryk University Faculty of Education Department of English Language and Literature.
Komachali, Maryam Eslahcar. 2012. The effect of Using Vocabulary Flash Card on Iranian Pre-University Students’ Vocabulary Knowledge. Journal of International Education Studies Vol. 5 No.3 Juni 2012
Latif, Muktar., Zubaidah, Rita, Zukhairina, Afandi, Muhammad. 2014. Orientasi Baru Pendidiikan Anak Usia Dini. Jakarta: Kencana
Lestari, Ikmala Yunita. (2012). Upaya Peningkatan Penguasaan Kosakata Bahasa Inggris Anak Melalui Kartu Gambar (Flash Card) pada Kelompok B di RA Barokah Klodran Karanganyar Tahun Pelajaran 2011/2012. Surakarta: FKIP Universitas Muhammadiyah Surakarta. (Naskah Publikasi Skripsi)
Miranti, Ira., Engliana, dan Hapsari, Fitri Senny. (2015). Penggunaan Media Lagu Anak-Anak dalam Mengembangkan Kemampuan Kosakata Bahasa Inggris Siswa di PAUD. Faktor Jurnal Ilmiah Kependidikan Volume II Nomor 2, 2015
Nurhayati, Dwi Astuti Wahyu. (2015). Improving Students’ Pronunciation Ability through Go Fish Game and Maze Game. Dinamika Ilmu Volume 15 Nomor 2, 2015. Laufer, B. 1997. The Lexical Plight in Second Language Reading. Cambridge: Cambridge University Press.
Prasetyaningsih, Rafiqah. (2013). Meningkatkan Kosakata Bahasa Inggris Melalui Bermain Gambar Pada Kelompok B PAUD Kuncup Mekar Wiro Bayat Klaten. Yogyakarta: Fakultas Ilmu Pendidikan Universitas Negeri Yogyakarta. (skripsi)
Scott, Wendy. A., Lisbeth H. Ytreberg. (1990). Teaching English to Children. New York: Longman.
Slattery, Mary, Jane Willis. (2006). English for Primary Teachers. Oxford: Oxford University Press.
Tyaningsih, Annisa Rachmani. (2016). Pembelajaran Bahasa Inggris pada Anak Usia Dini Berbasis Proses Pemerolehan Bahasa Pertama. Barista. Volume 3, Nomor 1, Juli 2016.
Vojtková, Naděžda. (2006) “The Teacher – The Most Important Agent for Educating Very Young Learners.” Hanušová, Světlana, Petr Najvar. Foreign Language Acquisition at an Early Age. Osvojování cizích jazyků v raném věku. Brno: Masaryk University.
Widarwati, Nunun Tri., Gama, Betty., Putra, Ardian Prima. Pelatihan Bahasa Inggris Bagi Guru TK di Kelurahan Dukuh Kecamatan Mojolaban Sukoharjo. Universitas Veteran Bangun Nusantara Sukoharjo.